[Edytor] Planowanie misji
Epizody w mieście macierzystym i koloniach
Kiedy po raz pierwszy otworzysz główne menu, widoczny w nim będzie jeden epizod związany z Miastem macierzystym, a dotyczący zwycięstwa w misji. Aby wprowadzić do scenariusza dodatkowy - wcześniejszy - epizod, kliknij przycisk z napisem 'Zwycięstwo'. Wprowadzanie następnych epizodów jest możliwe po ponownym kliknięciu przycisku 'Zwycięstwo' albo po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na dowolnym epizodzie i wybraniu opcji 'Wprowadź epizod'. Nowy epizod jest zawsze dodawany powyżej wybranego epizodu. Każda misja może się składać maksymalnie z dziesięciu epizodów rozgrywających się w Mieście macierzystym.
W misjach mogą się ponadto pojawiać maksymalnie cztery epizody związane z koloniami - przyciski każdego z nich są widoczne u dołu okna. Jeśli opracowałeś już Mapę świata i zaprojektowałeś jakieś miejsca do skolonizowania, zobaczysz też listę ich nazw. W przeciwnym razie wyświetlony zostanie komunikat 'Nieprzypisane'.
Każda misja rozpoczyna się epizodem dziejącym się w Mieście macierzystym i opisanym jako epizod 1 w części głównego menu dotyczącej Miasta macierzystego. Jeśli chcesz, żeby drugi w kolejności epizod rozgrywał się w kolonii, kliknij pierwszy przycisk w kolumnie 'Następny epizod' tak, aby napis zmienił się w 'Kolonia'. W trakcie misji gracz będzie teraz musiał w drugim epizodzie kierować kolonią, po czym powróci do Miasta macierzystego. Liczba epizodów w koloniach musi być mniejsza lub co najwyżej równa łącznej liczbie wszystkich kolonii, jakie zdefiniowałeś na Mapie świata.
Jeśli drugi epizod również ma się toczyć w Mieście macierzystym, kliknij pierwszy przycisk tak, aby pojawił się na nim napis 'Macierzyste'. Kiedy gracz ukończy teraz pierwszy epizod, przejdzie do następnego, również rozgrywającego się w Mieście macierzystym.
Ostatni epizod każdej misji musi być opisany jako Zwycięstwo. Ponieważ program wprowadza go automatycznie przy pierwszym otwarciu głównego menu, trudno przez przypadek zapomnieć o tym wymogu. Po epizodzie Zwycięstwa nie można wprowadzić do scenariusza już żadnego dodatkowego epizodu. Jeśli chcesz, żeby jakiś inny epizod stał się epizodem Zwycięstwa, kliknij go prawym przyciskiem myszy i wybierz z listy opcję 'Zwycięstwo'. Uwaga. Operacja ta spowoduje automatyczne wykasowanie wszystkich ewentualnych epizodów umieszczonych w scenariuszu po epizodzie Zwycięstwa.
Dla misji przebiegającej następująco: epizod w Mieście macierzystym, epizod w Mieście macierzystym, epizod w kolonii, epizod w Mieście macierzystym kończący się Zwycięstwem, część Menu głównego poświęcona Miastu macierzystemu wyglądałaby następująco:
1. MACIERZYSTY
2. KOLONIA
3. ZWYCIĘSTWO
Aby usunąć dowolny epizod rozgrywający się w Mieście macierzystym, wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy przycisk 'Następny epizod' i wybrać opcję 'Usuń epizod'. Aby usunąć epizod rozgrywający się w kolonii, wróć do Mapy świata, wybierz daną kolonię i usuń ją z mapy.
dostępnego na każdym CD z grą
KOLONIA
KOLONIA
...
To po kolei: epizod w mieście macierzystym; w kolonii; w macierzystym; w kolonii...
Dawno nie robiłem misji, więc proszę by ktoś potwierdził.
Jest to misja bezpośrednio przed misją kolonialną. Np. ustawienie:
KOLONIA
KOLONIA
...
To po kolei: epizod w mieście macierzystym; w kolonii; w macierzystym; w kolonii...
Dawno nie robiłem misji, więc proszę by ktoś potwierdził.
Ja też nie robiłem, ale zdaje mi się, że masz rację.
Jest to misja bezpośrednio przed misją kolonialną. Np. ustawienie:
KOLONIA
KOLONIA
...
To po kolei: epizod w mieście macierzystym; w kolonii; w macierzystym; w kolonii...
Dawno nie robiłem misji, więc proszę by ktoś potwierdził.
To prawda. Najpierw będzie epizod miasta macierzystego, potem kolonia pierwsza, potem znów miasto macierzysta, i kolonia druga. Jeszcze pamiętam rozkład tabeli epizodów bo w Rodzeństwie z Północy też mam taki układ