[Solucje] Wyprawy Jazona
I - Uwolnić Herosa (Jolkos)
cele:
- Uwolnij Tezeusza
- Zabij Cerbera
- skarbiec - 3000 drachm
surowce:
- pszenica
- marchew
- ryby
- ser
- runo
- drewno
W tym epizodzie będziesz potrzebował Heraklesa, wymaga on m.in. 32 amfory wina, ale nie martw się - dostaniesz je w prezencie, spełnienie reszty jego warunków nie powinno stanowić problemu. Po przybyciu Heraklesa pozwól mu najpierw zabić Cerbera, który z pewnością dał się we znaki, a później wyślij go aby uwolnił Tezeusza.
II - Powrót Tezeusza (Jolkos)
cele:
- Zdobądź Róg Amaltei
- Obroń miasto przed Dzikiem Kalidońskim
surowce:
- pszenica
- marchew
- ryby
- ser
- runo
- drewno
W tym epizodzie niezbędny jest Tezeusz, potrzebuje on m.in. 32 płyt marmuru i 16 amfor wina, towary te możesz bez problemu kupić od innych miast (jeżeli będziesz miał problemy finansowe postaraj się coś eksportować), reszta jego warunków jest banalnie prosta. Gdy Tezeusz przybędzie do Twego miasta pójdzie zabić Dzika, dopiero później wyślij go aby zdobył Róg Amaltei.
III - Pojawia się nowy Heros (Jolkos)
cele:
- Zdobądź Złote Runo
- skarbiec - 5000 drachm
- 24 dzbany oliwy dla koloni
- 24 motki runa dla koloni
- 24 snopki pszenicy dla koloni
surowce:
- pszenica
- marchew
- ryby
- ser
- runo
- drewno
Jeden z najtrudniejszych epizodów w tej misji o ile nie najtrudniejszy. Do sprowadzenia Złotego Runa potrzebny jest Jazon, wymaga on m.in. dwa oddziały jeźdźców i trzy triery - warunki te mogą być niemałym problemem, resztę powinieneś spełnić bez problemu. Aby stworzyć dwa oddziały jeźdźców będziesz musiał pozyskać oliwę i wino. Aby zdobyć oliwę wybuduj świątynię Ateny, natomiast wino importuj.
IV(a) - Droga Sierpa (Kerkira)
cele:
- wybuduj Świątynię Dionizosa
- 32 amfory wina dla miasta macierzystego
- 32 snopki pszenicy dla miasta macierzystego
- 16 rzeźb dla miasta macierzystego
surowce:
- pszenica
- wiongrona (wino)
- ryby
Materiały potrzebne do budowy świątyni dostaniesz w prezencie, może Ci ich jednak trochę zabraknąć więc dokup resztę. Wino podobnie jak pszenica to żaden problem - oba towary można produkować. Rzeźby natomiast będziesz musiał zimportować.
IV(b) - Droga Miecza (Korynt)
cele:
- utrzymanie 2 Trier
- utrzymanie co najmniej 12 hoplitów
- produkcja 36 kompletów uzbrojenia na rok
surowce:
- pszenica
- wiongrona (wino)
- drewno
- brąz
Aby wyprodukować 36 kompletów uzbrojenia przez rok będziesz potrzebował conajmniej 5 zbrojowni i tyle samo odlewni. Triery nie będą problemem, ponieważ produkujesz zarówno uzbrojenie jak i drewno. Do utrzymania 12 hoplitów będziesz potrzebował jedynie trzech domów elity. Na początku od miasta macierzystego dostaniesz po 24 miotki runa i dzbany oliwy, pozwoli to na szybki start zaraz po pierwszych zbiorach przenicy, którą powinieneś jak najszybciej "zasadzić". Jak najszybciej rozpocznij także produkcję wina, sprzedawaj je miastu macierzystemu - Jolkos, a także Libii. Problemem mogą być ataki Lemnos, który zaraz na początku epizodu stanie się Twoim rywalem. Przekupuj atakujące armie póki starczy Ci drachm, możesz nawet raz się poddać - będziesz zobligowany płacić daninę, ale tego także nie musisz robić. Po pewnym czasie powinieneś mieć już wojsko i być w stanie się obronić. Gdy zapasy runa i oliwy się skończą kupuj je kolejno od Jolkos i Libii.
V - Rozwit Jolkos (Jolkos)
cele:
- 4 partnerów
- wybuduj Świątynię Zeusa
- ludność - 4000
- skarbiec - 10000 drachm
- co najmiej 72 ludzi w Rezydencjach
surowce:
- pszenica
- marchew
- ryby
- ser
- runo
- drewno
Czterech partnerów powinieneś mieć już na samym początku epizodu. Ludność to żaden problem, tak samo jak pieniądze (sprzedawaj drewno). Pałacyki wybudowałeś w 3 epizodzie (jeden z waruknów Jazona), dlatego powinieneś mieć już tylu ludzi ile wymaga cel epizodu. Świątynię zbuduj na końcu, materiały na budowę importuj.