Nieśmiertelne Gry
Lista gier
Szukaj Zaloguj Zarejestruj
Powiązane:
Age of Mythology Cesarz: Narodziny Państwa Środka Knights and Merchants
Zeus Pan Olimpu
[Solucje] Zabić Tyrana 16 styczeń 2012 1 komentarzy nefarem
Wojsko niezależne 8 styczeń 2012 7 komentarzy Anelg
[Solucje] Wojna w Troi 4 styczeń 2012 0 komentarzy nefarem
[Solucje] Rozkwit Aten 3 styczeń 2012 9 komentarzy nefarem
[Solucje] Wojna Peloponeska 2 styczeń 2012 19 komentarzy nefarem
Mała porada przy robieniu świątyń 19 czerwiec 2009 2 komentarzy MaciekZ
Dlaczego tu jest reklama?

Kultura i Nauka

Domy - czy to plebsu czy elity - potrzebują rozrywki (kulturalnej, czy też naukowej). Różne rozrywki w innym stopniu zaspokajają potrzeby mieszkańców miasta. Dokładnie przedstawia to tabela poniżej. Stopień ten jest przedstawiony w postaci punktów rozrywki.

Informacje dotyczące ilości punktów rozrywki potrzebnych każdemu domowi znajdują się w tabeli na końcu tej strony.

Ważną informacją jest to, że pracownicy dostarczający rozrywki (sportowcy, filozofowie, aktorzy, astronomowie, wynalazcy...) idąc z budynku, w którym uczyli się fachu, do budynku docelowego (przechodząc nawet przez blokady drogi), dostarczają rozrywki wszystkim napotkanym po drodze domom. Można to wykorzystać np. w liniowych sposobach budowy dzielnic, ponieważ nowi pracownicy dostarczający rozrywki wychodzą z tych punktów (szkolących) w takich odstępach czasu, że dom nie zdąży cofnąć się w rozwoju (jednakże przy niepełnej załodze punktu szkolącego, czy też zbytnim oddaleniu punktu szkolącego od docelowego może istnieć pewne ryzyko, zwiazane z tym, że punkt szkolący nie zdąży wyszkolić pracownika (w przypadku niepełnej załogi) czy też pracownik nie zdąży dojść na miejsce (w przypadku zbytniego oddalenia - z jednego punktu szkolącego może wyjść maksymalnie tylko jeden pracownik, dopiero po jego dojściu na miejsce wychodzi nastęny), wtedy domki cofną się w rozwoju). Po dojściu do budynku docelowego pracownicy dostarczający rozrywki rozchodzą się po mieście (jak daleko można sprawdzić w dziale pracownicy) (wtedy blokady drogi już ich blokują). Ważne jest także by odpowiednio dobrać ilość budynków szkolących i budynków docelowych, najlepsza w tym przypadku jest proporcja 1:1. Inaczej sprawa ma się ze stadionem czy muzeum, tam punktów szkolących może być znacznie więcej, ponieważ punkt docelowy może być tylko jeden.

pracownikbudynek szkolącybudynek docelowypunkty rozrywki
Kultura (Grecja)
FilozofSzkołaPodium15
Sportowiec-Gimnazjum20
AktorSzkoła teatralnaTeatr25
ZawodnikGimnazjumStadion20
Bonus za Stadion
(całe miasto)
10
Nauka (Atlantyda)
Humanista-Biblioteka15
AstronomUniwersytetObserwatorium25
WynalazcaPracownia wynalazcyLabolatorium20
KustoszUniwersytetMuzeum20
Bonus za Muzeum
(całe miasto)
10
                    
Jak możesz użyć tych informacji w grze? Oto przykład:
Chcesz mieć kamienice w swoim mieście - jak możesz sprawdzić w tabeli poniżej - potrzebują one 45 punktów rozrywki. Spójrzmy teraz na tabelę powyżej. Aby zapewnić te 45 punktów wystaczy, że sportowiec (+20) i aktor (+25) będą regularnie odwiedzać okolice (przechodzić obok) domów, ale jeżeli masz w mieście stadion (+10) wystarczy sportowiec (+20) i filozof (+15). Jeszcze ekonomiczniejszym rozwiązaniem jest zbudowanie takiej dzielnicy, w której gimnazjum znajdze się w takim miejscu by zawodnik idący na stadion musiał przejść obok wszystkich domków (taką dzialnicą jest dzielnica liniowa), dzięki temu mając w mieście stadion, to sportowiec (+20) wychodzący bezpośrednio z gimnazjum i zawodnik (+20) wychodzący z gimnazjum na stadion zapewnią razem z bonusem za stadion (+10) ponad 45 punktów rozrywki! Podobnie ma się sprawa z rozrywkami naukowymi.

A oto tabela z zestawieniem ile jaki dom potrzebuje kultury / nauki:

dompotrzebna kultura / nauka
Szałas0
Chałupa0
Chata15
Dom15
Domostwo35
Willa35
Kamienica45
Rezydencja      50 (tylko na poziomie poczatkującym 40)
Dworek60 (tylko na poziomie poczatkującym 50)
Dwór70 (tylko na poziomie poczatkującym 60)
Pałacyk80 (tylko na poziomie poczatkującym 70)

N-Gry.pl © Wszelka treść zawarta w vortalu jest własnością ich autorów. Zabrania się kopiowania bez zgody autora.
| Kontakt | O Vortalu |
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów vortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z vortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia vortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem