Nieśmiertelne Gry
Lista gier
Szukaj Zaloguj Zarejestruj
Powiązane:
Age of Mythology Cesarz: Narodziny Państwa Środka Knights and Merchants
Zeus Pan Olimpu
[Solucje] Zabić Tyrana 16 styczeń 2012 1 komentarzy nefarem
Wojsko niezależne 8 styczeń 2012 7 komentarzy Anelg
[Solucje] Wojna w Troi 4 styczeń 2012 0 komentarzy nefarem
[Solucje] Rozkwit Aten 3 styczeń 2012 9 komentarzy nefarem
[Solucje] Wojna Peloponeska 2 styczeń 2012 19 komentarzy nefarem
Mała porada przy robieniu świątyń 19 czerwiec 2009 2 komentarzy MaciekZ
Dlaczego tu jest reklama?

Wojsko niezależne

Twoja armia – czy to grecka, czy atlantydzka – nie jest jedyną armią na świecie. Gdyby tak było, musiałaby mieć tylko funkcje reprezentacyjne.
Ten artykuł jest poświęcony właśnie tej oto reszcie, przez którą nieraz Twoja armia przestaje wylegiwać się w domach elity i rusza na bój.
Jeśli masz życzliwych sprzymierzeńców, ich armia – składająca się również z tego rodzaju żołnierzy – może pomagać Twoim własnym oddziałom w obronie miasta.

Zapewne wiesz, że wojska lądowe gracza mają trzy rodzaje jednostek. Pierwszym z nich jest grupa ochotnicza rekrutująca się z domów zwykłych. Jej przedstawiciele przedkładają walkę dystansową nad bezpośredni kontakt z przeciwnikiem i stanowią bardziej wsparcie niż właściwą armię. Dwa pozostałe rodzaje wywodzą się z domów elity i wymagają profesjonalnego uzbrojenia – to piechota i konnica.
Podobnie jest z wojskami innych miast, chociaż przebiegu rekrutacji części z nich możemy się tylko domyślać. Na pewno wiadomo o jednej zasadniczej różnicy: w przeciwieństwie do gracza, miasta niezależne mogą wysyłać oddziały ochotnicze poza granice miasta. Wydaje się to być niezbyt sprawiedliwe, ale należy pamiętać, że powyższe udogodnienie dotyczy również wojsk wysyłanych do miasta gracza jako pomoc w obronie.

Każda z nacji ma swój typ armii. Wojska jednego rodzaju mogą przybrać u różnych nacji zupełnie odmienną postać. Złośliwi twierdzą nawet, że oddziały centaurów nie mogą być poddane jednoznacznej klasyfikacji. Szczęśliwie, również obce wojska greckie i atlantydzkie wyglądają inaczej niż Twoje; inaczej przy dowodzeniu mogłoby dojść do kuriozalnych pomyłek.

Poniższa tabela przedstawia wizerunki armii niezależnych występujących w Zeusie i Posejdonie. Ponieważ podczas wkraczania do miasta najpierw nadchodzi piechota (o ile jest), a potem dopiero ochotnicze wsparcie, również tutaj to drugie zostanie przedstawione pośrodku.

Nacja/rasaPiechota (Elita)Wsparcie (Ochotnicy)Konnica (Elita)
GrecyHoplici
(włócznicy)
Pospólstwo
(rzut kamieniem)
Jazda
wierzchem
AtlanciWłócznicyŁucznicyJazda
(rydwan)
PersowieWłócznicyŁucznicyJazda
wierzchem
TrojaniePiechota
(miecze)
OszczepnicyJazda
wierzchem
AmazonkiWłócznicyŁucznicy-- brak -------
CentauryZbrojni
(miecze)
Łucznicy-- brak -------
EgipcjaniePiechota
(chopesze)
ŁucznicyJazda
(rydwan)
Fenicjanie-- brak -------ŁucznicyJazda
wierzchem
MajowiePiechota
(miecze)
Łucznicy-- brak -------
OceanidziPiechota
(trójząb)
Oszczepnicy-- brak -------





Wiadomo już, jak wyglądają poszczególne jednostki. Teraz pora podejrzeć, co właściwie potrafią! ;) Poniższe tabele przedstawiają domyślne dane jednostek mówiące o ich liczebności i zdolnościach bojowych. Jednostki dystansowe w stosunku do pozostałych posiadają dodatkowe kategorie.





PiechotaGrecjaAtlantydaPersjaTrojaAma- zonki
CentauryEgiptFenicjaMajowieOce- anidzi
Wizerunek-----
Liczebność (w jednostkach na 60)362418301530304530
Wytrzymałość150140150180120150150180200
Atak151315151215141616
Pancerz (na broń dystansową)262222524
Pancerz (w walce wręcz)656646448
WsparcieGrecjaAtlantydaPersjaTrojaAma- zonkiCentauryEgiptFenicjaMajowieOce- anidzi
Wizerunek
Liczebność (w jednostkach na 60)12182412453018421530
Wytrzymałość1008010010080100100100100200
Atak6866866867
Atak w przypadku walki wręcz5455555658
(sic!)
Czas wyprowadzania pociskudługikrótkidługidługikrótkidługiśrednio
długi
krótkidługidługi
Zasięg odrzutu/wystrzału111111111111101199
Pancerz (na broń dystansową)3233332534
Pancerz (w walce wręcz)2222222534
KonnicaGrecjaAtlantydaPersjaTrojaAma- zonkiCentauryEgiptFenicjaMajowieOce- anidzi
Wizerunek--------------------
Liczebność (w jednostkach na 60)121818181218
Wytrzymałość250250250200250250
Atak171817171716
Pancerz (na broń dystansową)444457
Pancerz (w walce wręcz)464467

przejdź do tego komentarza
Anelg:
Hm.
Tak się teraz zastanawiam nad tą liczebnością.
W grze jest podana na 100, ja zrobiłam na 60. Teraz zastanawiam się czy jeszcze nie zmniejszyć do 40. To kwestia tego, że w grze nie ma zbyt wielkich oddziałów a liczba wojsk jaką może przysłać sprzymierzeniec jest ograniczona. Liczba powinna być podzielna przez 5 i przez 4, chociaż nie wiem czy jeszcze nie powinna być podzielna również przez 8 (= cały oddział).

@ziemek – a da się w td "colspan" zrobić? :P
przejdź do tego komentarza
nefarem:
5. Speed Table
        Speed     Value
        0    0
        1/4    1
        1/3    2
        1/2    3
        2/3    4
        3/4    5
        1    6
        1 1/4    7
        1 1/3    8
        1 1/2    9l
        1 2/3    10
        1 3/4    11
        2    12
        2 1/4    13
        2 1/3    14
        2 1/2    15
        2 2/3    16
        2 3/4    17
        3    18
Te liczby oznaczają wartość i szybkość przy danej prędkości gry. Pobawiłem się trochę tym i zauważyłem że to tylko w animacje przyspiesza czyli np, jak drwal ścina drzewo to robi to strasznie szybko. Więc zmiana tego nie przyspieszy gry a może ją ewentualnie zlagować.
przejdź do tego komentarza
Anelg:
Zrezygnuję jednak z danych odnośnie taktyki obronnej i specjalnej. Oczywiście, jeśli ktoś chętny, niech dopisze.
 
 Na jakiej podstawie ludzie na ZH obliczyli szybkość marszu danych jednostek? Wypis z figure_model:

5. Speed Table
        Speed     Value
        0    0
        1/4    1
        1/3    2
        1/2    3
        2/3    4
        3/4    5
        1    6
        1 1/4    7
        1 1/3    8
        1 1/2    9
        1 2/3    10
        1 3/4    11
        2    12
        2 1/4    13
        2 1/3    14
        2 1/2    15
        2 2/3    16
        2 3/4    17
        3    18

nie wskazuje na to, aby występowały wartości takie jak na przykład (z Zeus Heaven) 95.2. W kodzie, liczb wyższych niż 18 nie ma.

Edit:
Cytat: Zeus Heaven
Frequency: how often a unit strikes in melee; a lower number means more often.
Przecież chwilę wcześniej te same wartości dotyczyły liczebności... I z nazwy wydaje się to logiczniejsze. Tylko gdzie w takim razie jest omawiana tam wartość? ;)
przejdź do tego komentarza
Anelg:
Nie, to akurat z figure_model :P

23,Thief,{,4,10,0,0,0,0,0,0,6,0,0,0,0,0,}
24,Z-Guy (INVISIBLE),{,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,}
25,Fishing boat,{,1,50,0,0,0,0,0,0,6,0,0,0,0,0,}

 8)

Zapewne twórcom się znudziło dopisywanie 'unused' i innych 'nobody', ale my już znamy prawdę, co nie? ;)

A odnośnie taktyki specjalnej – też nie jestem dokładnie pewna przebiegu, więc może ten fragment akurat pominę.
przejdź do tego komentarza
Haspen:
Rzucający oszczepami = Oszczepnicy

A co to za 'easter egg' który ponoć miałem przewidzieć? Bo nie kojarzę bym coś przewidywał :P Chyba że w temacie gdzie pracowaliśmy nad eventmsg...

Cytuj
m -Range of units to go to during 'special' tactic

Nigdy nie używałem specjalnej taktyki, ale podejrzewam że jest to odległość liczona w polach na jaką oddalą się jednostki od przeciwnika podczas 'taktyki specjalnej'.
N-Gry.pl © Wszelka treść zawarta w vortalu jest własnością ich autorów. Zabrania się kopiowania bez zgody autora.
| Kontakt | O Vortalu |
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów vortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z vortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia vortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem