Nieśmiertelne Gry Szukaj
Zeus Pan Olimpu
22.07.2020
Ramptourist
Super osiedle
14.07.2020
Ramptourist
Powrót do Zeusa - błędy w budowie miasta
24.06.2020
ziemek8
Kolejne miasto bez blokad drogi
23.06.2020
ziemek8
Dzielnica elit - luksusy dla wojowników
31.05.2020
ziemek8
Bezpieczne miasto bez blokad drogi
napisano 23.06.2020

Dzielnica elit - luksusy dla wojowników
ziemek8 - dziennik

Ostatnio postanowiłem spisać kilka informacji o grach otwartych. Czasem mając jakiś pomysł na budowę miasta trudno jest mi wybrać najlepszą mapę, na której powinno powstać. Listę misji już mamy, dlatego pomyślałem o podobnej liście gier otwartych. Najważniejsza jest minimapa i dostępne surowce, ale zawarte jest tam trochę więcej informacji.

Kiedy zbierałem informacje o "Gra Otwarta - Zabawa" - pomyślałem, że jednocześnie zbuduję miasto do zawodów (w dyscyplinie Rzut Oszczepem). A zbierając informacje o "Gra Otwarta - Piaskownica 2" - postanowiłem zbudować luksusową dzielnicę elit. ;) Oto ona:


Dzielnica elit z dużą ilością miejsc rekreacyjnych. Pałac (z dodatkowymi, bocznymi drogami), stadion, teatry, podia, gimnazja. Wśród tej elity wojowników są także Achilles, Herakles i Tezeusz (którego przybytek nie jest zamknięty ciasno murem, lecz stoi dumnie po środku dzielnicy), do tego 3 ogromne posągi bogów!



Trochę wcześniej zastanawiałem się nad poprawieniem sposobu budowania dzielnic, których najczęściej używam. Postanowiłem sprawdzić różne źródła - jednym z nich były "lekcje" (samouczek Zeusa) :) - oto dzielnica inspirowana jedną z lekcji: link. Całą listę dzielnic można znaleźć tutaj.

Ramptourist:
Budując duże miasto napotkałem się z problemem dostaw żywności. Moje dzielnice były tak skonstruowane że mając kształt prostokąta można było kłaść jedna obok drugiej i pomniki były wykorzystywane do upiększania dwóch osiedli jednocześnie. Aczkolwiek pojawił się problem z żywnością, bo gdzieś te spichlerze w miarę blisko trzeba wstawić a spichlerz niestety totalnie rujnuje estetyke. Opracowałem właśnie dzielnice która rozwiązuje ten problem, a jednocześnie dalej jest prostokątna i można kłaść jedna obok drugiej. Jest to prostokąt na gorze pierwsza linię tworzą szpital i dwa spichlerze, na rogach są dwa magazyny na runo i oliwę (magazyny to nie aż taki problem bo tylko minimalnie niszczą krajobraz + nie ma aż takiego zużycia więc może być nawet daleko), zamiast nich można stawiać domki i ulice wyjazdowa. 3 róg jest na gimnazjum które takze ma pole 3x3 a czwarty róg to domek i droga wyjazdowa. Zwykła droga osiedle z zewnątrz okryte kolumnami. Wszystkie budynki znajdują się w częściej ze spichlerzami, później są same domki które 4 pomniki upgraduja wraz z kolumnami do kamienic na poziomie Bóg. Co by nie zrobić nie da się upchnąć teatru tak aby mimo wszystko dalej był to prostokąt, jednak bez teatru da się żyć. Pomników za występy nie bedzie. Osiedle ma 2160 mieszkańców czyli 36 kamienic. Przy rezygnacji z magazynow w obrębie 38. Kształt to idealny prostokąt, nic nie wystaje tylko droga dojazdowa musi z ktorejs strony wchodzić. Można budować jedno obok drugiego, są samowystarczalne wystarczy ustawić zdobądź na potrzebne towary i nic się nie zawali. Można ukladac jedno obok drugiego do bólu póki miejsce na mapie. Wymiary to 32x12
przejdź do tego komentarza
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów wortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z wortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia wortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem